Tuesday, September 1, 2009

ဗုဒၶႀကံဳခဲ့တဲ့ ျပႆနာ

ဘုရားရွင္လက္ထက္က မဟာလိ ဆုိသူရွိသည္။ လိစၧ၀ီမင္းသားတစ္ဦးလည္း ျဖစ္သည္။ သူ႔ေခတ္ သူ႔ခါအရ ေယာက်ၤားတုိ႔တတ္အပ္ေသာ အ႒ာရသပညာကို ကၽြမ္းက်င္လိမၼာသူျဖစ္သည္။ မဟာလိသည္ ဗႏၶဳလေသနာပတိႏွင့္ ပေသနဒီတုိ႔ႏွင့္လည္း ရင္းႏွီးသူျဖစ္သည္။ သူ၏ ပညာရပ္ေၾကာင့္ ထုိသူတုိ႔ႏွင့္ ရင္းႏွီးရျခင္းျဖစ္သည္။ သုိ႔ေသာ္ သူမေက်နပ္ခ်က္ တစ္ခ်က္ရွိသည္။ ထုိအရာကား “သိၾကားမင္း” ။ ျဖစ္ရပ္တစ္ခုကုိ မ်က္ျမင္ကုိယ္ေတြ႕ ေတြ႕ခဲ့ပါက ထုိကိစၥျဖစ္ႏုိင္သည္ဟု လက္ခံေပးႏုိင္သည္။ ကုိယ္ပင္ မေတြ႕ေစကာမူ ေရွးဘုိးဘီဘင္ သုိ႔မဟုတ္ တန္ခုိးရွိသူ သုိ႔မဟုတ္ အျခားတစ္စံုတစ္ေယာက္က ေတြ႕ျမင္ဖူးသည္ ဆုိခဲ့ပါက ထုိကိစၥျဖစ္ႏုိင္သည္ဟု သူလက္ခံေပးႏိုင္သည္။ မည္သူမွ် မ်က္ျမင္မရွိဘူး။ သုိ႔ေသာ္ ပညာရွင္မ်ားက သက္ေသ သာဓကတုိ႔ျဖင့္ ယုတၱိခုိင္မာစြာ ျပႏုိင္သည္။ သုိ႔ဆုိလွ်င္ ထုိကိစၥကုိ သူလက္ခံႏုိင္သည္။ ခုေတာ့ ဘယ္လုိမွ မျဖစ္ႏုိင္သည့္ သိၾကားမင္းကုိ ဘုရားရွင္က ရွိသည္ ဟုေျပာလုိက္ၿပီ။ ရွိသည္ ဟု ေျပာလုိက္႐ံုမက မာဂဓတုိင္း၊ ရာဇၿဂိဳဟ္ျပည္၊ အေရွ႕မ်က္ႏွာ၊ အမၺသ႑ရြာရ႕ဲ ေျမာက္ဘက္ ေ၀ဒိယကေတာင္ယံ၊ ဣႏၵသာလာေတာင္မွာ သိၾကားမင္းႏွင့္ ဘုရားရွင္တုိ႔ အေမးအေျဖပင္ ျပဳလုပ္ခဲ့ေသးသည္ဆုိပါလား။ ဘုရားက သိၾကားမင္းကုိ တရားေဟာတယ္ဆုိတာ မျဖစ္ႏုိင္။ သိၾကားမင္းကို ရည္ၫြန္း႐ံုသာ ျဖစ္ႏုိင္သည္။ သိၾကားမင္း ဆုိသည္ကလည္း မျဖစ္ႏုိင္။ သိၾကားမင္းအမည္ခံထားသူ တစ္ေယာက္ေယာက္သာျဖစ္ႏုိင္သည္။ မဟာလိဆုိတာ အကန္းယံု ယံုတတ္သူမဟုတ္။ ဘယ္လုိမွ မျဖစ္ႏုိင္သည့္ ကိစၥကုိ သူလက္မခံႏုိင္ပါ။
ဤသုိ႔ ဤသုိ႔ ဘုရားရွင္လက္ထက္ကလည္း နတ္၊ သိၾကား၊ ျဗဟၼာျပႆနာမ်ား ျဖစ္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ ဉာဏက ခုမွ အလန္႔တၾကား ထလုပ္ျပတာကုိ ဘာသာေရး အသိေခါင္းပါးတဲ့သူမ်ားက ယံုသြားတယ္။ အင္းေလ။ မဟာလိဆုိတာ ပေသနဒီ ေကာသလဘုရင္တုိ႔ ဗႏၶဳလ ေသနာပတိတုိ႔က တုိင္ပင္ရတဲ့ အထိ ပညာရွိတဲ့သူပဲ။ ဒါေပမယ့္ သူစဥ္းစားတယ္ေလ။ ဗုဒၶဘာသာဟာ စဥ္းစား႐ံုနဲ႔ ရတဲ့ဘာသာမဟုတ္ဘူးဆုိတာ သူမွ မသိခဲ့ပဲေလ။ ေတာ္ေသးတာေပါ့။ ဘုရားရွင္ ရွိေနေသးလုိ႔။
ဘုရားရွင္ ထမင္းစားတာကုိ တဏွာမကုန္ေသးဘူးလုိ႔ ဉာဏက ခုမွ စြပ္စြဲတာပါ။ ဘုရားရွင္ လက္ထက္ကတည္းက ရဟန္းတစ္ပါးက စြပ္စြဲထားၿပီးသားပါ။ နည္းနည္းကြဲေနတာ တစ္ခုေတာ့ ရွိတယ္။ ဘုရားရွင္လက္ထက္က ဘုရားရွင္ဟာ ေမြ႔ယာေပၚအိပ္တယ္။ အေကာင္းစား သကၤန္း႐ံုတယ္။ ဒါ ဘုရားရွင္ တဏွာမကုန္ေသးလုိ႔ပဲလုိ႔ စြပ္စြဲတာ။ ခုမွ ဉာဏအလန္႔တၾကား ထလုပ္ျပတာကုိ ဗုဒၶဘာသာကုိ ဘာမွန္းမသိတဲ့သူေတြက ႐ုိင္း႐ုိင္းေျပာရရင္ နလပိန္းတံုးေတြက အထင္ႀကီးမယ္ဆုိလည္း ႀကီးစရာပဲ။ ဉာဏကုိ။ ဉာဏက သူ႔ကုိယ္သူ ဘုရားလုိ႔ လုပ္လုိက္တာ မဆန္းပါဘူး။ ေဒ၀ဒတ္လည္း ဘုရားလုပ္တာပဲေလ။ သူ႔တပည့္ ရင္၀ကုိ ဖေနာင့္နဲ႔ေဆာင့္ကန္လုိ႔ ေသြးအန္တာပဲ။ ဗုဒၶဘာသာက ၫြန္ျပထားတဲ့ ျမန္မာ့ ယဥ္ေက်းမႈအရ ဉာဏေတာ့ ရင္၀ကုိ ဖေနာင့္နဲ႔ အေပါက္မခံရေလာက္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ လြယ္ေတာ့ မလြယ္ဘူး။
မာလုက်ပုတၱနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ တရားကုိ ပစၥဳပၸန္ကမၼ၀ါဒ (ေရးရတာ သနလုိက္တာ) သမားေတြက တရားကုိ တစ္၀က္ျဖတ္ယူထားတယ္။ ဘုရားက ေနာင္ဘ၀ မရွိဘူးလုိ႔လည္း ငါ မေဟာဘူး။ ေနာက္ဘ၀ရွိတယ္လုိ႔လည္း ငါမေဟာဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဘုရားဒီတရား မေဟာဘူးလုိ႔ ဘာလုိ႔ ဇြတ္ရြတ္ေရးပစ္ၾကတာလဲ။ ဘာေၾကာင့္ ဘုရားအဲဒီတရားကုိ မေဟာရတာလဲလုိ႔ ဘာေၾကာင့္ ဆက္မေရးၾကတာလဲ။ အဲဒီလုိ တပိုင္းတစေလွ်ာက္ယူၿပီး ေရးေနသမွ် အမွန္တရားနဲ႔ ေ၀းမွာပဲ။ ဒါေလးကုိ အမွန္ထင္ၿပီး တရားအစစ္အမွန္ကုိ မေတြ႕ႏုိင္ၾကေတာ့ဘူး။ မွတ္ထားလုိက္ဦး။ ဘုရားက ပုဂၢလဇၩာသယအလုိက္ ေဟာခဲ့တာရွိေသးတယ္။ ဥပမာ ဘာသာအားလံုးကုိ စိန္ေခၚလုိက္ႏုိင္တဲ့ ကာလာမသုတၱန္ထဲက တရား (၁၀) ပါး။ အဲဒီတရားက ဘာသာတရားအားလံုးကုိ စိန္ေခၚလုိက္ေပမယ့္ ပုဂၢလဇၩာသယတရားပဲျဖစ္ပါတယ္။

No comments: