Friday, September 4, 2009

ပစၥဳပၸန္ကမၼ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာ (၁)

( ေအးၿငိမ္းေက်ာ္ - ပစၥဳပၸန္ကမၼ၀ါဒဗုဒၶဘာသာ၀င္တစ္ဦး )
လူသားအားလံုးလိုလို က်န္းမာခ်မ္းသာစြာျဖင့္ အသက္ရွင္ ေနထိုင္လိုတတ္ၾကသည္။ ပံုမွန္ အေန အထားတြင္ ေသျခင္းတရားကို စိုးရိမ္ ေၾကာက္ရြံ႕ေလ့ရွိၾကသည္။ တစ္ဖက္တြင္လည္း ေသျခင္းတရားကို မလြန္ဆန္ ႏိုင္မွန္း သိေနၾကသည္။ ထိုသို႕ေသာ အၾကပ္အတည္းမွ ရုန္းထြက္ေသာသေဘာျဖင့္ ေသၿပီးေနာင္ မိမိသည္ တစ္မ်ိဳး တစ္ဖံုအားျဖင့္ ဆက္လက္ ရွင္သန္ ေနထိုင္ရဦးမည္ဟု ခံယူလိုက္သည္။ စိတ္ထြက္ေပါက္ ရွာေတြ႕သြားျခင္းျဖစ္သည္။ လက္ရွိဘ၀ထက္ သာလြန္ေကာင္းမြန္ေသာ ေနာင္ဘ၀ ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္မ်ား စိတ္ကူးယဥ္စရာ ရွိလာသလို လက္ရွိ ဘ၀ ထက္ နိမ့္က်သြားမည္ကို စိုးရိမ္စိတ္မ်ား အ၀င္ခံရျပန္ပါသည္။ သို႕ျဖင့္ပင္ ေသၿပီးေနာင္ဘ၀ မနိမ့္က်ေရးႏွင့္ ေကာင္းစားေရး က်င့္စဥ္မ်ားကို လူသားေခါင္းေဆာင္မ်ားက ညႊန္ျပေဟာေျပာလာၾကသည္။ ယံုၾကည္စြာ လိုက္နာ က်င့္သံုးသူ ေနာက္လိုက္ေနာက္ပါမ်ားျဖင့္ အုပ္စုဖြဲ႕ၾကရာမွ ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္မႈဆိုင္ရာ ဘာသာေရး ဂိုဏ္းဂဏမ်ား ေပၚေပါက္လာခဲ့ၾကသည္။
ေဂါတမျမတ္စြာဘုရား မပြင့္ေပၚေသးမီတြင္ပင္ အိႏၵိယႏိုင္ငံအတြင္း၌ ဘာသာေရးဂိုဏ္းႀကီး ၆ ဂိုဏ္း ရွိေနႏွင့္ၿပီ ျဖစ္သည္။ တိတၳိဘုရားႀကီး ၆ ဆူက ဦးေဆာင္ၿပီး အယူ၀ါ’အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ႀကံဆေဟာေျပာ ညႊန္ျပေန ၾကသည္။ ထိုထို အယူ၀ါ’အမ်ိဳးမ်ိဳးကို စီစစ္ၾကည့္လွ်င္ ၆၂ မ်ိဳး ကြဲျပားေနသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ ေဂါတမ ျမတ္စြာ ဘုရား ပြင့္ထြန္းလာၿပီးေသာအခါ ထိုအယူ၀ါ’ ၆၂ ပါးလံုးပင္ လြဲမွားေသာ အယူအျမင္မ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း ညႊန္ျပ ေဟာၾကားခဲ့သည္။ ထိုအခါတြင္ တရားရွာေနၾကေသာ သမဏ၊ ျဗာဟၼဏမ်ား၊ ပရိဗိုဇ္မ်ားက ေဂါတမ ဘုရားရွင္ထံ လာေရာက္ၿပီး အယူ၀ါ’ေရးရာေမးခြန္းမ်ား ေမးျမန္းၾကသည္။ အမ်ားဆံုးေမးေသာေမးခြန္း ၁၀ မ်ိဳး ေတြ႕ရွိရသည္။ ယင္းေမးခြန္း ၁၀ မ်ိဳးတို႕မွာ ေအာက္ပါအတိုင္း ျဖစ္သည္။
၁။ ေလာကသည္ ၿမဲ၏ ဟူေသာအယူ မွန္သလား။
၂။ ေလာကသည္ မၿမဲ ဟူေသာအယူ မွန္သလား။
၃။ ေလာကသည္ အဆံုးရွိ၏ ဟူေသာအယူ မွန္သလား။
၄။ ေလာကသည္ အဆံုးမရွိ ဟူေသာအယူ မွန္သလား။
၅။ ထိုအသက္သည္ ထိုကိုယ္ပင္ျဖစ္သည္ ဟူေသာအယူ မွန္သလား။
၆။ အသက္သည္တျခား ကိုယ္သည္တျခား ဟူေသာအယူ မွန္သလား။
၇။ သတၱ၀ါသည္ ေသၿပီးသည္၏ေနာက္၌ ျဖစ္၏ ဟူေသာအယူ မွန္သလား။
၈။ သတၱ၀ါသည္ ေသၿပီးသည္၏ေနာက္၌ မျဖစ္ ဟူေသာအယူ မွန္သလား။
၉။ သတၱ၀ါသည္ ေသၿပီးသည္၏ေနာက္၌ ျဖစ္လည္းျဖစ္၏၊ ျဖစ္လည္းမျဖစ္ ဟူေသာအယူ မွန္သလား။
၁၀။ သတၱ၀ါသည္ ေသၿပီးသည္၏ေနာက္၌ ျဖစ္သည္လည္းမဟုတ္၊ မျဖစ္သည္လည္းမဟုတ္ ဟူေသာအယူ မွန္သလား။
လာေရာက္ေမးျမန္းသူအားလံုးကိုပင္ ထိုကဲ့သို႕ေသာအယူမ်ားကို မယူေၾကာင္း ေဂါတမဘုရားရွင္က ျပတ္သားစြာ ျငင္းပယ္ခဲ့သည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္မယူသည္ကိုလည္း အေၾကာင္း မ်ားစြာ ျပခဲ့သည္ကိုေတြ႕ရသည္။
၁။ အက်ိဳးစီးပြားႏွင့္မစပ္ေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊
၂။ အက်င့္ျမတ္၏ အစ မဟုတ္ေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊
၃။ အက်င့္ဆိုးမ်ားကို ၿငီးေငြ႕ရန္ မဟုတ္ေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊
၄။ အက်င့္ဆိုးမ်ားကို တပ္မက္ျခင္းကင္းရန္ မဟုတ္ေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊
၅။ အက်င့္ဆိုးမ်ားကို ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေစရန္ မဟုတ္ေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊
၆။ အက်င့္ဆိုးမ်ားကို ၿငိမ္းေအးေစရန္ မဟုတ္ေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊
၇။ ထူးေသာÓဏ္ျဖင့္ သိရန္ မဟုတ္ေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊
၈။ ကိုယ္တိုင္ ထိုးထြင္းသိရန္ မဟုတ္ေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊
၉။ တဏွာမွ ထြက္ေျမာက္ရန္ မဟုတ္ေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊
၁၀။ မိစၦာ’ိ႒ိတည္းဟူေသာ ေတာခ်ဳံ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊
၁၁။ မိစၦာ’ိ႒ိတည္းဟူေသာ ခရီးၾကမ္း ျဖစ္ေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊
၁၂။ မိစၦာ’ိ႒ိတည္းဟူေသာ ဆူးေျငာင့္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊
၁၃။ မိစၦာ’ိ႒ိတည္းဟူေသာ တုန္လႈပ္ျခင္း ျဖစ္ေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊
၁၄။ မိစၦာ’ိ႒ိတည္းဟူေသာ သံေယာဇဥ္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊
၁၅။ ဆင္းရဲျခင္းႏွင့္တကြ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊
၁၆။ ညွဥ္းဆဲဲျခင္းႏွင့္တကြ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊
၁၇။ ျပင္းျပစြာ ပင္ပန္းျခင္းႏွင့္တကြ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊
၁၈။ ပူေလာင္ျခင္းႏွင့္တကြ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊
ထိုအယူမ်ားကို မယူေၾကာင္း ရွင္းျပခဲ့သည္။
ယေန႕ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ျမန္မာလူမ်ိဳး အမ်ားစုသည္ မိမိတို႕တရားမရေသးလွ်င္ ေသၿပီးေနာင္ ဆက္ျဖစ္ဦးမည္၊ တရားရၿပီးလွ်င္မူ ေသၿပီးေနာင္ ဆက္မျဖစ္ေတာ့ဟု အခိုင္အမာ ယူထားၾကသည္။ ေနာက္တစ္နည္း အားျဖင့္ ဆက္ျဖစ္ေသာသတၱ၀ါသည္ မိမိလည္းမဟုတ္၊ မိမိႏွင့္လည္းအေၾကာင္းမကင္းဟု နားလည္ေနၾကသည္။ ေဂါတမဘုရားရွင္ ျငင္းပယ္ခဲ့ေသာ အယူမွား အမွတ္စဥ္ ၉ ႏွင့္ ၁၀ ကို ယူထားမိရက္သား ျဖစ္ေနၾကသည္။
ပစၥဳပၸန္ကမၼ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႕ကမူ ဘုရားရွင္မယူေသာ အယူ ၁၀ မ်ိဳးလံုးကို မယူၾကပါ။ ဘုရားရွင္ အ”ိကထားၿပီး ေဟာၾကားခဲ့ေသာ ဤကားဆင္းရဲတည္း၊ ဤကားဆင္းရဲျဖစ္ေပၚေၾကာင္းတည္း၊ ဤကား ဆင္းရဲခ်ဳပ္ရာတည္း၊ ဤကား ဆင္းရဲခ်ဳပ္ရာသို႕ ေရာက္ေၾကာင္းတည္း ဟူေသာ အရိယသစၥာတရား ၄ ပါးကိုသာ သိျမင္ နားလည္ လိုက္နာ က်င့္သံုးၿပီးျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကသည္။
လူမေမြးမီက ကိစၥမ်ားႏွင့္ လူေသၿပီးေနာင္ကိစၥမ်ားသည္ လက္ရွိလူကို လူေကာင္း (သို႕မဟုတ္) လူဆိုး ျဖစ္ေစေရးႏွင့္ မသက္ဆိုင္လွဘဲ လက္ရွိလူ၏ ပစၥဳပၸန္ ေျပာဆို ျပဳမူ ေနထိုင္မႈမ်ားကသာ လူေကာင္း (သို႕မဟုတ္) လူဆိုး ျဖစ္ေစ ႏိုင္ေၾကာင္း ထင္ရွားလွသည္။
လူေကာင္းလူဆိုး ႏွစ္မ်ိဳးရွိတာ
ေကာင္းေရးဆိုးေရး ကံေရွးမပါ
ခုကံေကာင္းမွ လူေကာင္းျဖစ္တာ
ခုကံဆိုး လူဆိုးျဖစ္သည္သာ။
ပစၥဳပၸန္ကမၼ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႕သည္ အသက္ရွင္ေနထိုင္စဥ္ကာလတြင္ မိမိအပါအ၀င္ လူအမ်ား အက်ိဳးျဖစ္ထြန္းၾကေစေရး၊ လူအမ်ား ခ်မ္းသာသုခရၾကေစေရး၊ လူသားေလာကကို အရိယသစၥ”မၼျဖင့္ အစဥ္ ေစာင့္ေရွာက္ႏိုင္ေရး ဟူေသာ ရည္စူးခ်က္ ၃ ရပ္ ခ်မွတ္ ေဆာင္ရြက္ၾကသည္။ လူမ်ိဳးမေရြး၊ ဘာသာမေရြး၊ လူသားအခ်င္းခ်င္း ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ အတူယွဥ္တြဲ ေနထိုင္ႏိုင္ေရးကို ဦးတည္ ေဆာင္ရြက္ၾကသည္။ အသာစံမႈမ်ား၊ အနာခံမႈမ်ားကို ေရွာင္ရွားၾကၿပီး အတၱႏွင့္ပရ အက်ိဳးတူမွ်ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ၾကသည္။
ဘုရားရွင္ ေဟာၾကားခဲ့ေသာ သုတၱန္ေ’သနာမ်ားကို မေမြးမီႏွင့္ ေသၿပီးေနာင္ ကိစၥမ်ား မပါ၀င္ဘဲ လူအသက္ရွင္ေနဆဲ ပစၥဳပၸန္ကာလဆိုင္ရာ သံသရာ၀ဋ္ဆင္းရဲမွ လြတ္ေျမာက္ေစေသာ အရိယသစၥာ’ႆန အျမင္ ျဖင့္သာ ဖြင့္ဆို သိျမင္ႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကသည္။
ေရွ႕လတြင္ တရားထူးႏွင့္ တရားဦးျဖစ္ေသာ ဓမၼစကၠပ၀တၱန သုတ္ေတာ္ကို ပစၥဳပၸန္ကမၼ၀ါ’ ရႈေထာင့္မွေန၍ ဆက္လက္ ဖြင့္ဆို တင္ျပေပးမည္ျဖစ္ပါသည္။ မရွင္းလင္းသည္မ်ားကို ေမးျမန္းလာပါကလည္း ေျဖဆိုေပးမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ။

( အယ္ဒီတာ့မွတ္ခ်က္။ ။ မတ္လထုတ္ မႏၱေလးေဂဇက္တြင္ ေဖၚျပျပီး)

No comments: