Friday, September 4, 2009

သာသနာ့ဂယက္အတြက္ အေျဖ

မႏၱေလး ေရာက္လာၾကသူေတြ ထဲမွာ ပစၥဳပၸန္ကမၼ၀ါဒဗုဒၶဘာသာကို ေဖၚထုတ္ဖယ္ရွား ဖြဲ႕ၿပီး တရားစြဲမွာလို႕လဲ သိေနၾကေတာ့ နဲနဲနဲ႕ မ်ားမ်ား ဆိုသလို တုန္လႈပ္တာေတာ့ ျဖစ္ၾကတာေပါ့။ အဲဒါကို ဓမၼ၀ိဟာရီက ေျပာရပါတယ္။ ပစၥဳပၸန္ကမၼ၀ါဒဗုဒၶဘာသာဟာ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာမွ မဟုတ္တာပဲ။ ဘာသာ၀ါဒတစ္ခုက ဘာသာ၀ါဒတစ္ခုကို တရားစြဲလို႕ ရစတမ္း မရွိေၾကာင္းေပါ့။ ဒကာ ဒကာမတို႕တေတြဟာလဲ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာကို ကိုးကြယ္ ယံုၾကည္ေနၾကေတာ့သူမွ မဟုတ္ေတာ့ဘဲ ပစၥဳပၸန္ကမၼ၀ါဒဗုဒၶဘာသာကို ကိုးကြယ္ ယံုၾကည္ၾကသူ ျဖစ္လို႕ မဟာယာနဗုဒၶဘာသာရဲ႕ အယူအဆကို ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာက မႀကိဳက္ေပမယ့္ တရားစြဲလို႕ မရသလိုပါပဲလို႕ ရွင္းျပရပါတယ္။
ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာဟာ ပရမတ္ကို သစၥာ ခံတဲ့ဗုဒၶဘာသာျဖစ္တယ္။ ပစၥဳပၸန္ကမၼ၀ါဒဗုဒၶဘာသာဟာ ကံကို သစၥာခံတဲ့ဗုဒၶဘာသာပဲ။ ဒီဗုဒၶဘာသာႏွစ္ရပ္ဟာ မိုးနဲ႕ေျမပမာ အလြန္ေ၀းကြာတဲ့ ဘာသာ ႏွစ္ရပ္ျဖစ္တာ သိၾကရမွာပါ။
ပရမတ္သစၥာခံသူဟာ လူေပ်ာက္ရာ ေရာက္မွာပဲ။ ငါသူ က်ားမ ပုဂၢိဳလ္သတၲ၀ါ ဘာမွမရတာ ျဖစ္မွာပဲ။ ကံကိုျပဳသူမရွိေတာ့ ကံမရွိ ျဖစ္ၿပီေပါ့။ ကံမရွိရင္ ၀ိပါက္လဲမရွိ ျဖစ္ၿပီး ဒုကၡအရိယသစၥာထိုက္တဲ့ ကံ၀ိပါက္ေတြ မရွိဘဲ ဒုကၡအရိယသစၥာကို ဘယ္လို ပိုင္းျခားသိတာ ျဖစ္ပါေတာ့မလဲ။
ဒုကၡအရိယသစၥာဟာ အားလံုး ရုပ္နာမ္ေတြလို႕ အရယူမလား။ ဥတုအာဟာရေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ ရုပ္နာမ္ ေတြလဲ ဒုကၡအရိယသစၥာ အရလား။ အဲဒီလိုျဖစ္ရင္ အဲဒီဒုကၡအရိယသစၥာ အရေတြက ဘယ္သမုဒယေၾကာင့္ ျဖစ္ၾကလို႕လဲ။ မဂၢ ဖလ နဲ႕ နိေရာဓေတြလဲ နာမ္ေတြပဲ။ အဲဒါေတြလဲ ဒုကၡအရိယ သစၥာေတြလား။
ဒုကၡအရိယသစၥာဟာ ေလာကီရုပ္နာမ္ေတြ ေျပာတာလို႕ လုပ္ဦးမလား။ ကာမ ရူပ အရူပ ႀကိယာနဲ႕ ဥတုဇ အာဟာရဇ ရုပ္ေတြဟာ ဘယ္သမုႅယေၾကာင့္ ျဖစ္တဲ့တရားေတြလဲ။ ပရမတ္ကို သစၥာခံရင္ အရိယသစၥာကို ျမင္ခြင့္မရႏိုင္ပါဘူး။ အရိယကို သစၥာခံတာက လူကို အရိယာျဖစ္ဖို႕ေပမယ့္ ပရမတ္ သစၥာခံတဲ့အတြက္ လူဟာ အေပ်ာက္ခံရေတာ့ အရိယသစၥာသိသူရဲ႕ အစ အသိအျမင္ျဖစ္တဲ့ ကံကိုေတာင္ မသိမျမင္ႏိုင္တာပဲ။
ကံထမ္းလာတာ မျမင္ရဘူး၊ လွံထမ္းလာတာ ျမင္ရတယ္ဆိုတဲ့စကားဟာ ပရမတ္ သစၥာခံသူထဲက လာတဲ့စကားပဲ။ ကံဆိုတာ ဘုရား ရဟႏၱာ အရိယာမ်ားမွ ျမင္ႏိုင္တယ္လို႕ပဲ ဆိုရိုးလုပ္ထားၾကတယ္။ အရိယာ ဆိုသူကလဲ အရိယ သစၥာခံသူမဟုတ္ေတာ့ အရိယာ မျဖစ္ႏိုင္တာေၾကာင့္ ကံမျမင္တဲ့အျဖစ္ေရာက္ၿပီး ကံထမ္းလာတာ မျမင္ရဘူး ေျပာတာပဲ။
ပရမတ္ သစၥာခံသူေတြဟာ ကံကို တကယ္မျမင္ၾကတာပဲ။ အခုအျဖစ္ေတြဟာ မေမြးမီက ကံေတြေၾကာင့္လို႕ သိေနၾကရတယ္။ အဲဒီအသိဟာ တကယ္သိတာလား၊ ေျပာသံၾကားသိတာလားဆိုတာ ထင္ရွားပါတယ္။ မေမြးခင္ကကံ ဘယ္လိုသိမွာလဲ။ ေမြးၿပီးမွသိတာေတြေတာင္ ေမ့ေပ်ာက္ၾကတာပဲ။ တကယ္မသိဘဲ သိတယ္လုပ္တာဟာ သူမ်ား စကားမွာဆံုးေနတဲ့ မဂ္ဖိုလ္မွ အခ်ီးႏွီးလူလို႕ ဘုရားမိန္႕ခ်က္ ရွိတာပဲ။
ပရမတ္ကို သစၥာခံသူဟာ ပရမတ္အသိ သင္ၾကားတာပဲ ရမွာပါ။ ပရမတ္အသိ သင္ၾကားေပးသူကိုပဲ ဆည္းကပ္မွီ၀ဲမွာပါ။ ပရမတ္အသိပဲ ဆင္ျခင္ ႏွလံုးသြင္းမွာပါ။ ပရမတ္အသိနဲ႕ ညီေအာင္ပဲ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ပံုေလာင္း က်င့္ေဆာင္မွာပါ။ ဒီေတာ့ ပရမတ္ ျဖစ္မွာေပါ့။ ဒါ့ေၾကာင့္ ပရမတၳသံဃာဆိုတာ ေပၚလာတာပဲ။ ဘုရားေဟာထဲမွာ အဲဒီစကား မရွိပါဘူး။ အာရံုငါးပါးကို လက္ခံသိမ္းပိုက္တဲ့အလုပ္ မလုပ္ႏိုင္ေတာ့ သူ႕မ်က္စိ နား ႏွာ လွ်ာ ကိုယ္ ခ်ိဳ႕တဲ့သူေပါ့။ ခ်ိဳ႕တဲ့လို႕ မျမင္မၾကားတာ မဟုတ္ေပမယ့္ အဲဒီျမင္တာၾကားတာေတြကို ဘယ္လို အသံုးခ်ရမယ္ မတြက္ခ်က္တတ္တဲ့အျဖစ္ဟာ ခ်ိဳ႕တာပါပဲ။
အဲဒီသူဟာ လူ႕ေလာကအတြက္ ဘယ္လို အသံုးက် အဖိုးတန္မွာလဲ။ အဲဒီလိုျဖစ္တာကိုက ေလာကုတၲရာ လုပ္ျပန္မလားပဲ။ ဒီလိုဆိုရင္ ေလာကုတၲရာက ေလာကရဲ႕ ၀န္ထုပ္၀န္ပိုးႀကီးလို မျဖစ္ဘူးလို႕ ဘယ္လိုျပရမလဲ။
ပရမတ္ သစၥာခံတဲ့လုပ္ငန္းဟာ ဆရာမ်ားစြာမလိုတဲ့့ လုပ္ငန္းပဲ။ ကာမအာရံုေတြနဲ႕ ကိုယ့္စိတ္ကို လြဲေခ်ာ္ေအာင္ေနႏိုင္္ရင္ ပရမတ္ေရာက္တာပါပဲ။ ေရွးက ေနခဲ့ၾကတဲ့ပံုစံေတြလဲ အမ်ားႀကီးရွိတာပဲ။ ဒါ့ေၾကာင့္ ပရမတ္သစၥာခံတဲ့ လုပ္ငန္းဟာ ခက္ခဲနက္နဲမႈမရွိတဲ့ လုပ္ငန္းပဲ။
အရိယကို သစၥာခံတဲ့လုပ္ငန္းျဖစ္ဖို႕ဟာ မ်ားစြာပဲ ခက္ခဲပါတယ္။ အရိယသစၥာသိသူအျဖစ္ ထင္ရွားတဲ့ သပၸဳရိသဆိုတာကို အမွီမရရင္ တစ္ဘ၀လံုး ထိုင္ငိုေနေတာင္ အရိယကို သစၥာခံသူ မျဖစ္ႏိုင္တာပဲ။ အဲဒါ ရဦးေတာ့ေတာင္မွ အရိယတရားလို ထင္ရွားတဲ့ တရား မနာရရင္ အရိယသစၥာခံသူ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ နာရ ဦးေတာ့ေတာင္မွ အရိယတရားကို မ်က္၀ါးထင္ထင္ျမင္တဲ့ သႏၵိ႒ိကအျဖစ္ေရာက္ေအာင္ ဆင္ျခင္ႏိုင္မွ အရိယသစၥာ ခံသူျဖစ္ပါမယ္။ ဒါေတာင္မွလဲ ကိုယ္ျမင္တဲ့ အရိယတရား ကို အတုျပဳလိုက္နာတာမ်ိဳး မလုပ္ရင္ အရိယသစၥာ ခံသူ မျဖစ္ပါဘူး။
အရိယသစၥာ သိသူအျဖစ္ထင္ရွားတဲ့ သပၸဳရိသဆိုတာဗုဒၶဘုရားနဲ႕ကင္းလို႕ မျဖစ္ႏိုင္သူပဲ။ ဒါ့ေၾကာင့္ အရိယသစၥာခံသူဟာ ကိုယ့္ဟာကိုယ္တို႕ တျခားက ၀င္လာတာတို႕ လံုး၀ ျဖစ္လို႕မရတဲ့ သစၥာခံသူျဖစ္လို႕ ခက္ခဲပါတယ္။ နက္နဲမႈ အျပည့္ရွိပါတယ္။
ပရမတ္ သစၥာခံသူဟာ လူေဖ်ာက္လို႕ လူ မရွိတာေၾကာင့္ လူမွာျဖစ္တဲ့ကိေလသာေတြ မျဖစ္ၾကေတာ့ပဲ ၿငိမ္းရာေရာက္ၿပီး လူ႕စာရိတၲေတြ ၿမဲမယ္လို႕ မွတ္ယူ ၾကတယ္။ လူဟာ သမုတိသစၥာပဲ။ သမုတိသစၥာကိုဖ်က္တဲ့ ပရမတ္ရႈလို႕ သူတို႕အသိထဲမွာ သမုတိသစၥာပ်က္တယ္ ဆိုေပမယ့္ ဒီလူက တင္းလင္းပဲ။ အသိထဲမရွိတာနဲ႕ အရွိက တကယ္မရွိသြားတာမွ မျဖစ္တာပဲ။
လူမရွိဘူးလို႕သိေနရတာကို သာယာတပ္စြန္းေနတာကိုယ္တိုင္က ၀ိဘ၀တဏွာကိေလသာ ျဖစ္ေနတာကို ပရမတ္ကိုသစၥာခံသူေတြအေနနဲ႕ မသိၾကဘူး။ ၀ိဘ၀တဏွာကိေလသာ ရွိသူဟာ တျခားတဏွာေတြျဖစ္တဲ့ ဘ၀တဏွာကိေလသာ၊ ကာမတဏွာကိေလသာေတြဖက္ ေျပာင္းတတ္တာဟာ ဓမၼတာ သဘာ၀ပဲ။ အဲဒါေတြနဲ႕ဆိုေတာ့ လူ႕စာရိတၲကို ဘယ္လို ခိုင္ေအာင္ ကိုင္ႏိုင္ၾက မွာလဲေပါ့။
ပရမတ္ကိုသစၥာခံသူေတြဟာ လူ႕စာရိတၲကို ကိုင္ႏိုင္တယ္လို႕ သူတို႕ကိုယ္သူတို႕ ထင္ၾကေပမယ့္ စာရိတၲကို မသိသူေတြပဲ။ ကိုယ္ပိုင္ဥာဏ္နဲ႕မသိေတာ့ ၾကားဖူးနား၀နဲ႕ မွတ္ထားေနၾကရတယ္။ ဒီစာရိတၲပ်က္ရင္ ေနာင္ဘ၀ အျဖစ္ေကာင္းေတြနဲ႕လြဲၿပီး အျဖစ္ဆိုးေတြထဲ သက္ဆင္းရလိမ့္မယ္လို႕ေပါ့။
ေနာင္ဘ၀နဲ႕ေျခာက္ၿပီး တည္ေဆာက္ထားတဲ့ စာရိတၲေလာက္ပဲ ၾကားဖူးနား၀နဲ႕ သိေနၾကေတာ့သူေတြပဲ။ ဒီေတာ့ဗုဒၶဘုရား မိန္႕ၾကားခဲ့တဲ့ အဗ်ာကတ တရားေတြျဖစ္တဲ့ ေနာင္ဘ၀ျဖစ္တယ္ဆိုတာ ငါဘုရားမေျပာဘူး ဆိုတာလဲ မၾကားႏိုင္ၾက၊ အေလးတမူ အေရးမယူႏိုင္ၾက ေတာ့ပဲ ဘုရားမေျပာခ်င္ေန ဒို႕ကေတာ့ ေျပာမွာပဲ လုပ္ၾကသူေတြပဲ။
ဘုရားက ေနာင္ဘ၀ ျဖစ္တယ္တို႕ မျဖစ္ဘူးတို႕ မေျပာတာဟာ အရိယတရားနဲ႕ မစပ္မဆိုင္လို႕၊ အက်ိဳး စီးပြားနဲ႕မစပ္မဆိုင္လို႕ မေျပာတာျဖစ္ေပမယ့္ ပရမတ္ သစၥာခံသူဟာ တရားျဖစ္တဲ့ မဂၢအရိယသစၥာလဲမသိ တရားျဖစ္တဲ့ မဂၢအရိယသစၥာနဲ႕ ရႈၾကည့္မႈရဲ႕အရႈခံ ဒုကၡအရိယသစၥာလဲ မသိ၊ ဒုကၡအရိယသစၥာသိလို႕ ဒုကၡအရိယသစၥာျဖစ္တဲ့ ကံ ၀ိပါက္ေတြကို လိုလားအာသာေတြ အကြာခံရတဲ့ သမုႅယ အရိယသစၥာလဲ မသိ၊ ဒီလိုျဖစ္လို႕ ကံ ၀ိပါက္ေတြ မျဖစ္ေတာ့ဘဲ အၿငိမ္းခံရတဲ့ နိေရာဓအရိယသစၥာလဲ မသိ ျဖစ္ၾကရတယ္။
ပရမတ္ သစၥာခံယူသူဟာ လူေတြ က်င့္ပြားရမယ့္ စာရိတဓမၼလဲ မသိ၊ ဒါ မသိလို႕ စာရိတဓမၼနဲ႕ ခြဲျခမ္း စိတ္ျဖာ အသိခံရမယ့္ ကံ ၀ိပါက္ေတြလဲ မသိ၊ ကိေလသာလဲ မသိ၊ ကိေလသာၿငိမ္းရာလဲ မသိ၊ လူ႕အတြက္ အျမင္ျဖစ္တဲ့ အသိတရားေတြ ဘာမွမသိတဲ့အျဖစ္ေတြ ျဖစ္ေနၿပီး လူ႕စာရိတၲအသိ သုည ျဖစ္ေနတယ္။
လူ႕စာရိတၲဟာ ကံရဲ႕နာမည္ပဲ။ ကံဆိုးရင္ စာရိတၲဆိုးၿပီး ကံေတာ္ရင္ စာရိတၲေတာ္တာပဲ။ ကံေကာင္းရင္ စာရိတၲေကာင္းတာပဲ။ စာရိတၲၿပီးခ်င္ရင္ ကံ ၿပီးေအာင္ လုပ္ၾကရမွာပါ။ ကံၿပီးေအာင္လုပ္တာဟာ အရိယမဂ္ က်င့္တာကလြဲလို႕ တျခား မရွိပါဘူး။
အရိယမဂ္ က်င့္ပြားမႈေပၚ တက္ခ်င္ရင္ အရိယမဂ္မွာ အစုသံုးစု ရွိတယ္။ အဓိသီလ၊ အဓိစိတၲ၊ အဓိပညာ အစုေတြပဲ။ အဲဒီမွာ အဓိသီလကလြဲလို႕ အရိယမဂ္ေပၚ စၿပီးတက္လို႕ မရပါဘူး။ အဓိစိတၲအစုမဂ္က စတက္လို႕နဲ႕ အဓိပညာအစုမဂ္က စတက္လို႕ မရပါဘူး။ အဓိသီလမဂ္ အစုဆိုတာ ဘာလဲဆိုတာကို ပရမတ္ သစၥာခံသူအေနနဲ႕ မသိႏိုင္ပါဘူး။
ဘာျဖစ္လို႕မသိႏိုင္တာလဲဆိုေတာ့ အရိယ သစၥာတရား မသိႏိုင္တာေတြျဖစ္လို႕ မေျပာခဲ့တဲ့ အဗ်ာကတ တရားကို ပရမတ္ သစၥာခံသူက တက္ေရာက္ေနလို႕ပဲ။ အဲႅါက ဘာလဲဆိုေတာ့ ဒီ လူ႕ေလာကဟာ မၿမဲဘူး ဆိုတာေပၚပါပဲ။ ပါဠိမွာ အသႆေတာ ေလာေကာ လို႕ပါပဲ။ လူ႕ေလာကကို မၿမဲဘူးျမင္ရင္ လူ႕ ေလာကမွာ ျဖစ္ရတဲ့ စာရိတၲျဖစ္တဲ့ကံကို ဘယ္လိုလုပ္မွ သိလို႕မရေတာ့တာ ျဖစ္လို႕ လူ႕ေလာက ၿငိမ္းခ်မ္းဖို႕ မၿငိမ္းခ်မ္းဖို႕ေတြ ေျပာစရာမရွိ ျဖစ္ေတာ့တာေပါ့။
အဓိသီလကို ပါတိေမာကၡသံ၀ရသီလလို႕ ပရမတ္ သစၥာခံသူေတြအေနနဲ႕ ျမင္ခ်င္ၾကတယ္။ အဓိသီလကို အရိယသစၥာအျမင္မရွိလို႕ မသိၾကရာကေန ျမတ္ထက္ျမတ္ျဖစ္တဲ့ ဒီ သီလပဲ ျဖစ္ရမယ္ထင္လို႕ ေျပာၾကတာပဲ။ အဲဒါအဓိသီလျဖစ္ရင္ အဓိစိတၲဟာ အဓိသီလကို ဘာ၀ိတလုပ္လို႕ ျဖစ္တဲ့ဈာန္ပဲ။ အဓိပညာကလဲ အဲဒီဈာန္က အဘိညာဏ္ျဖစ္ၿပီး ေပါက္တဲ့ပညာပဲ။ အဲဒါက်င့္ေနသူ သိန္းခ်ီရွိေနသူေတြ မဂ္ေပါက္ ဖိုလ္၀င္ အရိယာအရွင္ေတြ ျဖစ္ေနၾကမွာေပါ့။
အရိယာျဖစ္ရင္ ကံ သိတယ္ဆိုတာ အဲဒီလူေတြ သိၾကသလား။ ကံသိရင္ ကံရဲ႕အေၾကာင္းျဖစ္တဲ့ ကိေလသာ ကိုလဲ သိၾကရမွာပဲ။ ကံရဲ႕အက်ိဳးျဖစ္တဲ့ ၀ိပါက္ကိုလဲ သိၾကရ မွာပဲ။ အဲဒီကံကို အဲဒီကိေလသာက ဘယ္လို ျဖစ္ေစတယ္။ အဲဒီ၀ိပါက္ကို အဲဒီကံကဘယ္လိုျဖစ္ေစတယ္။ အဲဒီကံကို ျဖစ္ေစတဲ့ကိေလသာကို အဲဒီ၀ိပါက္က ဘယ္လို ျဖစ္ေစတယ္ ဆိုတာသိၾကရမွာေတြပဲ။ ဒါေတြ သူတို႕သိေနၾကၿပီလား။ အဲဒီကံ၀ိပါက္ကိေလသာေတြဟာ ဥပါဒါနကၡႏၶာေတြ၊ ဥပါဒါန္ အာရံုေတြ ဥပါဒါန္ေတြအျဖစ္၊ ဥပါဒါန္ေၾကာင့္ ျဖစ္တဲ့ ကံခႏၶာေတြဟာ ဥပါဒါနကၡႏၶာေတြျဖစ္၊ အဲဒီဥပါဒါနကၡႏၶာေၾကာင့္ ဥပါဒါန္၏အာရံု ၀ိပါက္ခႏၶာေတြျဖစ္၊ အဲဒီဥပါဒါန္အာရံုကို အာရံုျပဳလို႕ျဖစ္တဲ့ ကိေလသာစိတ္ေတြ ဥပါဒါန္ေတြျဖစ္ၿပီး တျခာလွည့္လွည့္ ေျပးသြားေနတဲ့ သံသရာဆိုတာကိုလဲ သူတို႕ သိေနၾကၿပီလား။ အဲဒါေတြ သိလို႕ သံသရာျပတ္ေအာင္ ျဖတ္ၿပီးေနၾကၿပီလား။ အဲဒါ သိရင္ အဓိသီလ အရယူတာ အဆင္မေျပေသးတာ သိရမွာပဲ။
အဓိသီလဟာ အရိယမဂ္ထဲက အစုတစ္စုပဲ။ အရိယမဂ္ဟာ အစြန္းေရာက္တရားႏွစ္ပါးမမွီ၀ဲမွ ထိုးထြင္း သိႏိုင္တဲ့တရားပဲ။ အစြန္းေရာက္တရားႏွစ္ပါးဟာ ကာမကံနဲ႕ မဟဂၢတကံေတြရဲ႕နာမည္ပဲ။ အဆင္းအသံအစစ ေကာင္းေကာင္းေတြနဲ႕ ေရငုပ္မီးလႈံလုပ္ငန္းေတြထင္တာ မေတာ္တာဘဲ။ ကာမအာရံုနဲ႕ ကာမမဟုတ္တဲ့ရူပါရူပအာရံု ေတြကို ျငိကပ္မႈတဏွာနဲ႕ ျပဳလုပ္မႈေတြျဖစ္တဲ့အမႈကံကလြဲၿပီး ေကာက္လို႕ျဖစ္ပါ့မလားပဲ။
အဲဒါကို အဲလို မေကာက္တတ္တာပဲ။ ပရမတ္ကို သစၥာခံထားသူျဖစ္လို႕ ကံအသိေခါင္းပါးတာေၾကာင့္ မေကာက္တတ္တာပဲ။ ကာမသုခလႅိကာႏုေယာဂ၊ အတၲကိလမထာႏုေယာဂ ဆိုတာေတြကို ကာမတစ္ပုဒ္ သုခ တစ္ပုဒ္ အလႅိကတစ္ပုဒ္ အႏုေယာဂတစ္ပုႅ္ ဆိုတာနဲ႕ အတၲတစ္ပုဒ္ ကိလမထတစ္ပုဒ္ အႏုေယာဂတစ္ပုဒ္ဒါေတြစပ္ထားတာကို သဒၵါေတြစာေတြတတ္ၾကေပမယ့္ ပရမတ္သစၥာခံျဖစ္ေတာ့ မသိႏိုင္ၾကေတာ့တာပဲ။
ကာမ= အာရံုငါးပါး၊ သုခ= ခ်မ္းသာ၊ အလႅိက= ျငိကပ္၊ အႏုေယာဂ= လိုက္လုပ္တာပဲ၊ ဒါကို စပ္တဲ့အခါ အာရံုေတြေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ ခ်မ္းသာကို ၿငိကပ္မႈေနာက္ လိုက္လုပ္ျခင္းပဲ။ ဒါဟာ ကာမကံကိုေျပာတာ အထင္ အရွားေပါ့၊ အတၲကိလမထာႏုေယာဂလဲ ဒီလိုပါပဲ။ အတၲ= မိမိကိုယ္၊ ကိလမထ= ပန္းႏြမ္းေစမႈ၊ အႏုေယာဂ= လိုက္လုပ္ျခင္းပဲ။ ဒါေတြဟာ ရန္ကုန္တိုင္း၊ ေျမာက္ ဥကၠလာပၿမိဳ႕၊ သုနႏၵာ ၅ လမ္း၊ အမွတ္၅၊ ေဒၚဘယ္သူသို႕ ဆိုတဲ့စကားမွာ လိုရင္းက ေဒၚဘယ္သူပဲ။ က်န္တဲ့ စကားေတြက ေဒၚဘယ္သူကိုသိဖို႕ေတြပဲ။ ရန္ကုန္ကို သြားေပးတာ၊ ေျမာက္ဥကၠလာကိုသြားေပးတာ၊ သုနႏၵာသြားေပး တာနဲ႕ ၅ လမ္း အမွတ္ ၅ အိမ္ သြားေပးတာမွာေတာင္၊ အျခားအိမ္သားေတြ ေပးရမွာ မဟုတ္တာသိရမွာပဲ။
စာေတြသဒၵါေတြတတ္ၾကေပမယ့္ ပရမတ္သစၥာ ဆည္းကပ္သူေတြဟာ အႏုေယာဂတို႕ရဲ႕ အရေကာက္ရေကာင္းမွန္း မသိျဖစ္ၿပီး ကာမေတြ သုခေတြ အတၲေတြ ကိလမထေတြ သြားေကာက္ေနၾကတယ္။
အစြန္းေရာက္တရားႏွစ္ပါးဟာ ကာမကံေတြနဲ႕ မဟဂၢတကံေတြျဖစ္ေၾကာင္းမသိေတာ့ ဒီအစြန္းေရာက္တာေတြကပဲ ဒုကၡအရိယသစၥာအျဖစ္အရႈခံရမွာလဲ မသိျပန္တာပဲ။ မဂၢအရိယသစၥာက အစြန္းလြတ္တဲ့ကံရဲ႕အမည္ပဲ။ အဲဒီမဂၢအရိယသစၥာကံရဲ႕အာရံုဟာ ဒုကၡအရိယသစၥာထိုက္တဲ့ အစြန္းေရာက္ကံေတြျဖစ္တာလဲ မသိၾကေတာ့တာေပါ့။
ဒါေၾကာင့္ အဲဒီမဂၢအရိယသစၥာကံဟာ အဓိသီလပဲ။ အဓိသီလရဲ႕အာရံုဟာ အစြန္းေရာက္ကံေတြပဲ။ အဲဒီကံေတြကို အဓိသီလကံေတြနဲ႕သတ္လို႕ မာေရေႏၱာ ဂစၦတီတိမေဂၢါ ေျပာရတာပဲ။ အဲဒီအဓိသီလမဂၢင္ အရိယသစၥာကို မသိႏိုင္တာဟာ ဗုုဒၶဘုရားရဲ႕စကား မၾကားသလိုေနၾကလို႕ပဲ။ ေနာင္ဘ၀ျဖစ္၊ မျဖစ္ အစစေတြ ဘုရားက သူမေျပာဘူးဆိုေပမယ့္ အဲဒီအဓိသီလေဆာက္တည္တာေတြထဲမွာ ေနာင္ဘ၀ျဖစ္ဖို႕မျဖစ္ဖို႕ သံုးသပ္ရည္ရြယ္တာေတြက အျပည့္ပါေနေတာ့ အဲဒီရည္ရြယ္ခ်က္ ေစာင့္ေရွာက္တဲ့ သီလေတြလဲ ပရာမာသသီလ မိစၦာသီလေတြ အျဖစ္ခံရတာပဲ၊
ဒါေတြေၾကာင့္ ပရမတ္ကိုသစၥာခံသူဟာ စာရိတၲ တည္ေဆာက္မႈနဲ႕စပ္လို႕ ဘာအသိပညာမွမရွိသူပဲ။ ဒီလိုသာ ျဖစ္တယ္၊ ဓမၼ၀ိဟာရီတို႕ေဟာေျပာထားတာထဲက တခ်ိဳ႕ စာစုေတြျဖတ္ၿပီး ဓမၼ၀ိဟာရီတို႕က စာရိတၲမရွိေလေယာင္ မ်ိဳးေတြ ျမင္တာမ်ိဳး လုပ္ျပၾကေသးတယ္။
လူ႕ေလာကရဲ႕ အက်င့္သီလစာရိတၲကို ဘယ္အျမင္နဲ႕တည္ေဆာက္လို႕ ဒီလိုေတြျမင္ေနရသလဲဆိုတာေတာ့ ဘာမွမသိလို႕ ထင္မိထင္ရာ ေျပာခ်က္ပဲလို႕ ေျပာရမွာပဲ။
ပရမတ္သစၥာခံသူဟာ လူ႕ေလာကရဲ႕အက်င့္ သီလစာရိတၲကို ဘာအျမင္နဲ႕တည္ေဆာက္ေနသလဲ။ လူေပ်ာက္အျမင္အနတၲအျမင္ေပါ့။ အဲႅါနဲ႕တည္ေဆာက္ ေနၾကတယ္။ လူေပ်ာက္မွေတာ့ လူေလာကရဲ႕အက်င့္သီလ စာရိတၲက ဘယ္မွာသြားတည္သလဲလို႕ တစ္ခြန္းထဲပဲေမးရ ပါမယ္။
အရိယာကိုသစၥာခံယူသူဟာ လူ႕ေလာကရဲ႕ အက်င့္သီလစာရိတၲကို ကိေလသာ ကံ ၀ိပါက္ ၀ဋ္သံုးပါး လည္ပတ္မႈသံသရာရဲ႕ အသံုးမက်မႈ အနတၲအျမင္နဲ႕ သင္ခန္းစာယူၿပီး တည္ေဆာက္မွာျဖစ္ပါတယ္။ ကိေလသာနဲ႕လုပ္တဲ့ အမႈကံေတြဟာ အေကာင္းမေကာင္း အားလံုး အသံုးမက် အနတၲေတြခ်ည္းပဲလို႕ရႈလို႕ျမင္ေတာ့ အဲဒီကံအမႈေတြမွာစိတ္ကုန္ၿပီး အဲဒီကံေတြ ျပဳလုိမႈ အာသာ ျဖစ္တဲ့ အႏုသယ အာသ၀ သမုဒယ ပယ္ၿပီး အဲဒီကံေတြ မျဖစ္ေတာ့ရာ နိေရာဓေရာက္ၿပီး အက်င့္သီလ စာရိတၲ ေကာင္း ျဖစ္ေစမယ့္ သေဘာတရားပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ပရမတ္သစၥာခံမႈနဲ႕ အရိယသစၥာခံမႈတို႔ဟာ အထက္နဲ႕ေအာက္ ေတာင္နဲ႕ေျမာက္လို အျခားၾကီး ျခားပါတယ္။ အဲဒီလိုျခားတာဟာဗုဒၶဘာသာတစ္ခုတည္း အတြင္းမွာျဖစ္ေပမယ့္ ျဖစ္ပြားခ်က္ရလဒ္ကေတာ့ ေျပာခဲ့ၿပီးတဲ့အတိုင္း ျဖစ္ပါတယ္။ လူခ်င္းအတူျဖစ္ေပမဲ့ အသက္ရႈျခင္းက ျခားၾကပါတယ္။ ပရမတ္သစၥာခံတဲ့ဗုဒၶဘာသာနဲ႕ အရိယသစၥာခံတဲ့ဗုဒၶဘာသာဟာလဲဗုဒၶဘာသာခ်င္းတူတာနဲ႔ တူတယ္မထင္ၾကေစခ်င္ပါ။
ဓမၼ၀ိဟာရီတို႕ဗုဒၶဘာသာဟာ အရိယသစၥာဗုဒၶဘာသာျဖစ္လို႕ ပစၥဳပၸန္ကမၼ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလို႕ အမည္ခံၿပီး ပရမတ္သစၥာခံထားတဲ့ ေထရ၀ါဒကို ေက်ာအခိုင္းၾကီးခိုင္းၿပီး ရပ္တည္ေနတဲ့ ေထရ၀ါဒနဲ႕သီးျခားေနတဲ့ဗုဒၶဘာသာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီေတာ့ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာကေန ပစၥဳပၸန္ကမၼ၀ါဒဗုဒၶဘာသာကိုဗုဒၶဘာသာခ်င္းအတူျဖစ္လို႕တူရမယ္ ဆိုၿပီး ၀ိနိစၦယတင္တာေတြ တရားစြဲတာေတြ လုပ္ၾကဦး မယ္ဆိုရင္ ဓမၼ၀ိဟာရီတို႕ကလည္း ကိုယ္ကိုးကြယ္ ဆည္းကပ္တဲ့ဘာသာကို ေႏွာင့္ယွက္သူမ်ားအျဖစ္ ျပန္လည္တရားစြဲေျဖရွင္းတာကို မလြဲမေသြ လုပ္ၾကရမွာပါ။
တိုင္းျပည္တစ္ျပည္ရဲ႕ အေျခခံဥပေဒထဲမွာ လြတ္လပ္စြာကိုးကြယ္ယံုၾကည္ခြင့္ကို အတိအလင္းေပးထား တာပဲ။ ၁၉၇၄ခု အေျခခံဥပေဒတည္ဆဲကာလျဖစ္တဲ့ ၁၉၈၃ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၁၀ရက္ေန႕မွာ ေထရ၀ါဒနဲ႕ ေထရ၀ါဒရဟန္းသမဏ အျဖစ္ကိုစြန္႕လႊတ္ၿပီး ပစၥဳပၸန္ ကမၼ၀ါဒဗုဒၶဘာသာနဲ႕ ဓမၼ၀ိဟာရီအျဖစ္ ေၾကျငာရပ္တည္ခဲ့သူျဖစ္ပါတယ္။ အေျခခံဥပေဒခြင့္ျပဳခ်က္အရ ရပ္တည္ခဲ့တာျဖစ္လို႕ တရား၀င္ပဲရပ္တည္တာ ျဖစ္ပါတယ္။
ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာပိုင္နက္အိမ္ရာ အဖြဲ႕အစည္းထဲေနၿပီး ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာမၾကိဳက္တဲ့ ပရမတ္ ျငင္းဆန္တာမ်ိဳးလုပ္ရင္သာ ဘာသာေရးလြတ္လပ္ခြင့္ ေပးထားတယ္ဆိုေပမယ့္ လုပ္လို႕မရျဖစ္မွာပါ။ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာအဖြဲ႕အစည္းနဲ႕ မဆိုင္ရာမွာ ေထရ၀ါဒက သေဘာမက်ေပမယ့္ လုပ္ပိုင္ခြင့္ကို ႏိုင္ငံက တရား၀င္ အသိအမွတ္ျပဳၿပီးျဖစ္တာကို သိရပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ဓမၼ၀ိဟာရီတို႕ကို ေထရ၀ါဒက တစ္စံုတစ္ရာလုပ္လာရင္ ဓမၼ၀ိဟာရီတို႕ကလဲ ငံု႕ခံေနမွာ မဟုတ္တာကို ဒကာဒကာမတို႕ကို အသိေပးရမွာပါပဲ။ ဒကာ ဒကာမတို႕အေနနဲ႕လဲ ဘာမွတြန္႕ဆုတ္ရြံ႕ေၾကာက္ မျဖစ္ၾကဖို႕ ဒီေရးခဲ့တဲ႕စာအရ အသိေပးတာပါပဲ။
ဒကာဒကာမတို႕ဟာ ကံသခၤါရေတြရဲ႕ အဟုတ္ မဟုတ္တာကို မသိေသးရင္ သိေအာင္ေလ့လာၾက၊ ေဆြးေႏြး ေမးျမန္းၾကပါ။ ကံက လူကို ေမႊေႏွာက္ေျခာက္ျခားတာေတြ ျဖစ္ေစတာကိုသိရင္ အဲဒီကံအသိဟာ အရိယာအသိပဲ။ အရိယာဟာ ကံစျမင္တာပဲ။ ကံျမင္ေပမယ့္ ကိုယ့္ကို ဒုကၡေပးတဲ့ကံကို မတြန္းလွန္ မျငင္းဆန္ႏိုင္ ျဖစ္ပါဦးမယ္။ အကုသိုလ္ကံကစၿပီး ဘယ္လိုဖ်က္ဆီးတာလုပ္တယ္။ ဆိုး၀ါးတာျဖစ္ေစတယ္။ အသံုးမက်တာေတြ ေရာက္တယ္ ဆိုတာ ရႈၾကည့္ေပးၿပီး ဒါေတြသိရင္ ဒီကံကိုလိုလားတဲ့ သမုဒယသိမ္းၿပီး ဒုကၡၿငိမ္းမွာပဲ။ ကာမကုသိုလ္ကံတက္ၿပီး အဲဒီလိုပဲ လကၡဏာေတြတင္ၿပီးရႈရမွာပဲ။ အဲဒါျမင္လို႕ အဲဒါၿငိမ္းရင္ ရူပ အရူပ ကုသိုလ္ကံေတြကို ဘယ္လို လူကိုဖ်က္ဆီးတယ္၊ ဆိုး၀ါးတယ္၊ အသံုးမက်ျဖစ္ေစတယ္ လကၡဏာေတြနဲ႕ ရႈရမွာပဲ။ ဒါေတြမွာ ဒီလိုလကၡဏာေတြ ထင္လာရင္ အဲဒီကံေတြကိုမလိုလားတဲ့ စိတ္ေတြေပၚလာမွာပဲ။ ဒါဆိုရင္သမုဒယပယ္ၿပီး အဲဒီကံေတြျဖစ္မႈသိမ္းၿပီး ဒီကံေတြျငိမ္းရာ နိဗၺာန္နိေရာဓ ဆိုက္ေတာ့တာေပါ့။
ပစၥဳပၸန္ကမၼ၀ါဒဗုဒၶဘာသာ ဒကာဒကာမေတြဟာ ဒါကိုမမွိတ္မသုန္ပြားၿပီး ဘယ္ကံသခၤါရေတြကို အေကာင္း ထင္ပါေသးတယ္ဆိုတဲ့အာသာေတြရွိတဲ့ အာသ၀ေတြ အကုန္ၿငိမ္းၿပီးသူ ျဖစ္ၾကရမွာပါ။ အဲဒါကိုပဲ စိတ္လံုလက္လံုနဲ႕ မိမိတို႕လုပ္ေဆာင္စရာကို အေၾကာက္ အရြံ႕ အတြန္႔အဆုတ္မရွိ ေအးခ်မ္းစြာ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ ၾကေအာင္ ဒီစာကို ေရးလိုက္တာပဲ။ ဒီအခ်ိန္မွာ ဒီစာ ေရးဖို႕ လိုအပ္လာလို႔ေပါ့။
ဒကာဒကာမတို႕ကို ဘာသာတရားဆည္းကပ္မႈ နဲ႕စပ္ၿပီး ေျခာက္ၾက ေဟာက္ၾကတာေတြအတြက္ အျမင္ ေရးျပခဲ့တာ စာေတြအေတာ္ရွည္သြားၿပီ။ ဒီမွာပဲ ဒါကို အဆံုးသတ္မယ္။

ရွင္ဥာဏ

(ဓမၼ၀ိဟာရီ)
File Attachment:
File Name: Answer_From_Dhamma_Viharri.pdf
File Size: 97360

1 comment:

Anonymous said...

ညာန ငရူးရဲ႕ စာေတြမ်ား တင္မေနစမ္းပါနဲ႔
ေထရ၀ါဒျဖန္႔မွာလား ငရူးစာျဖန္႔မွာလား